5 Şubat 2017 Pazar

Ev Yapımı Kil Maskesi Tarifi



Ev Yapımı Arındırıcı Kil Maskesi


Bu yazımda sizinle tamamen kendi tarifim olan ve denediğim onlarca kil maskesinden sonra en iyi sonuç aldığım maskeyi nasıl yapabileceğinizi, nasıl sonuçlarla karşılaşacağınızı anlatacağım. Kil benim için gerçek anlamda doğadan gelen güzellik anlamına geliyor. 

Öncelikle ben elimden geldiğinde doğal olmayan ürünleri özellikle cildim için asla kullanmamaya özen gösteriyorum. Özellikle kimyasal bileşenleri olan hazır maskeler ya da kremler tercihlerim arasına girmiyor. Bu yaşa kadar kullanmadım mı hiç? Tabii ki kişisel bakımına düşkün her kadın gibi denedim ancak istediğim sonucu asla elde edemedim ve daha öncede belirttiğim gibi aşırı hassas bir cilt yapım olduğu için, dökülme, sivilcelenme gibi sorunlarla karşılaştığım çok oldu

kil maskesi
Arındırıcı Kil Maskesi


Cildinizi derinlemesine temizleyen  bir  arındırıcı maskeye sahip olmak istiyorsanız 1 aylık maske maliyetiniz 20 TL'yi geçmeyecektir. Arındırırken cildimi aynı zamanda biraz da nemlendirsin, kırışıklıklarıma da etki etkin diyorsanız benim düzenli yaptığım maskem tam da size göre. Hazırsak başlıyorum. 

Arındırıcı ve kırışıklık önleyici özelliği olan ev yapımı kil maskesi için öncelikle ilk yapmamız gereken şey en yakın aktara kendimizi atmak olmalı. Ana malzememiz bir paket kil. Ben beyaz kil tercih ediyorum dokusunu daha çok sevdiğim için ancak 40 yaş üstündeyseniz yeşil kil de tercih edebilirsiniz. Almanız gereken 2. ürün ise kaliteli bir şişe gül suyu. Kil maskesini yumuşatmak ve cildinizin nemini korumak için küçük 1 şişe kayısı yağı ve derinlemesine temizlerken cilt lekelerini de yok etmek için 1 adet limon,1 şişe de elma sirkesini de  aldığınız zaman işin büyük kısmı bitmiş oluyor. 

Şimdi sıra evinize gelip maskenizi hazırlama aşamasından. Ben ölçüyü genelde göz kararı yaparım ancak bir kullanım için tepeleme 1 yemek kaşığı kile 1 çay kaşığı kayısı yağı, 5-6 damla limon suyu, 1 çay kaşığı elma sirkesini ekledikten sonra, biraz katı olan kutu nemlendirici krem kıvamına gelene kadar gül suyu ekliyorum. Bu karışımı iyice karıştırıp pürüzsüz hale getirdikten sonra ön temizliğini yaptığınız cildinize ince bir tabaka halinde uygulayabilirsiniz. Göz ve ağız çevrenizden uzak tutun tabi ve maske yüzünüzde kururken konuşmamaya, gülmemeye daha doğrusu mimik yapmamaya dikkat edin. Yüzünüzde kalma süresi zaten ortama 10-15 dakika olacaktır. Bu süre zarfında yüzünüzde kuruyan maske ile cildinizin gerildiğini ve temizlendiğini hissedeceksiniz. 

Maske tamamen kuruyunca ılık su ile yıkayarak temizlediğiniz yüzünüze şimdi aynada bir kere daha bakın ve bana bol bol dua edin :) Ayrıca vazgeçemeyeceğiniz kırışıklık kremi tarifimi de buradan okuyabilirsiniz. 

Bu arada ben kil maskelerini haftada en fazla 2 kez ama çoğunlukla haftada 1 kez uyguluyorum. Siz de cildinizin ihtiyacına göre en fazla haftada 2 kez uygulayabilirsiniz. Tabii bunların hepsi tavsiye her cilt tipine göre değişiklik gösterebilir. Ancak denemekten hiçbir şey kaybetmeyeceksiniz.



Bu arada benim maske ve cilt temizliği sonrası en büyük sırlarımdan birisi de Bepantol Cilt Bakım Kremidir. Fındık tanesi kadar Bepantol'ü yüzüme uygulayıp nemini vermeyi de ihmal etmem. Size de tavsiye ederim. 

Şimdilik bu kadar sır yeter ama yine devam edeceğiz. 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder