21 Şubat 2017 Salı

En İyi Mat Fondöten



Karma & Yağlı Ciltler İçin En İyi Mat Fondöten 
en iyi mat fondöten
Clarins Ever Matte

Bakımlı bir kadın, kişisel bakımına ve güzel görünmeye özen gösterir tabii ki. Bakımlı ve makyaj yapmayı seven kadınların ise en büyük sorunlarından birisi cilt tipine uygun fondöteni bulamamaktır. Ben de karma & yağlı cilt tipine sahip bir kadın olarak bu konuda çeşitli çileler çekmedim desem yalan olur :) Denemediğim mat fondöten, BB krem, CC krem neredeyse kalmadı. 

Öncelik karma ciltlerde yanaklar kuru, T bölgesi yağlı bir yapıya sahip olduğu için kışın kullandığınız  fondötenin yanaklarınızda pullanması, kuruması yazın da alın, çene ve burun bölgenizden kirli bir görünüm vererek akması işin en içinden çıkılmaz hali oluyor. Ben genel olarak mat fondötenleri tercih etmeyi seviyorum. Mat fondötenler yapısı gereği ciltte kuru durduğu için öncelikle bu fondötenlerin altına muhakkak cilt tipinize uygun bir nemlendirici kullanmanız gerekmektedir.
 


Uygun nemlendiriciyi bulduysanız  ( ki daha sonraki yazılarımda bunun için de size çeşitli önerilerde bulunacağım ) sıra doğru fondöteni bulmanıza gelmiş demektir. Üstelik ben aynı zamanda hassas da bir cilde sahip olduğum için önüme çıkan her markayı kullanma lüksüne asla sahip olamadım. Bunun için gerçekten onlarca deneme yanılma yöntemine başvuracaksınız. Ben de bu yollardan geçtim. Şuan kullandığım mat fondöteni keşfetmeden önce cilt yapımın aşırı hassas olmasından ötürü genellikle Clinique marka fondötenleri tercih ediyordum. Geçen ay sıradan bir alışveriş gününde, büyük mağazalardan birinin kozmetik bölümünde güzel bir kampanyaya denk gelince bitmeye yakın olan fondötenimin yerine yeni bir mat fondöten satın almak üzere standa doğru gittim. O arada satış temsilcisi ile cilt sorunlarımı konuşurken yağlı ciltler için fondöten seçimi yapmakta zorlandığımı, mat fondöten kullanmak zorunda kaldığımı ancak kalın yapıları gereği yüzümde kapatıcı özelliği olan bir fondöten olduğunun belli olmasının canımı ne kadar sıktığını anlatıyordum. 


Daha önce farklı bakım ürünlerini kullandığım Clarins Ever Matte fondöteni şiddetle tavsiye etti orada uygulamamla birlikte ürünü satın almaya karar verdim. Çünkü Clarins Ever Matte hem hassas ciltlere özenli davranıyor hem de diğer mat fondötenler gibi yüzümde bir tabaka varmış izlenimi vermiyordu. Yaklaşık 1 aydan fazla zamandır Clarins Ever Matte fondöten kullanıyorum ve eğer siz de karma aynı zamanda hassas bir cilt yapısına sahipseniz bu ürünü size şiddetle tavsiye ediyorum. Özellikle yüzünüzde yokmuş gibi duran ince yapısına bayılacaksınız. Kapatıcılığı benim için 10 üzerinden 7. Zaten çok sorunlu bir cilde sahip olmadığım için bu kapatıcılık bana fazlası ile yetiyor. Ancak çok problemli ciltlerde işe yarar mı açıkçası bilemiyorum. Velhasıl yeni keşfettiğim bu fondöten ile ne cildimde yeni bir sivilce oluşumu yaşadım, ne yanaklarımda kuruma ne de T bölgemde yağlanmaya şahit oldum. (genelde yeni ürünler denediğimde büyük çoğunluğu bende sivilce oluşumuna sebep oluyor. ) 

Fiyat olarak da çok uçuk değil kaliteli bir mat fondöten için ortalama bir fiyata sahip. Satış fiyatı şu aralar 189 TL ancak iyi bir kampanyaya denk gelirseniz 120 TL civarına kadar düşebiliyor. 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder